Deltag i undersøgelsen om bestyrelsesarbejdet

06.11.2021

Deltag i undersøgelsen om bestyrelsesarbejdet

BoardPartner har inviteres os til at deltage i deres undersøgelse om bestyrelsesarbejdet i små, mindre og mellemstore virksomheder.
Vi opfordrer jer alle til at deltage i undersøgelsen, så rapporten kan blive baseret på et solidt datagrundlag.
I kan få adgang til spørgeskemaet via dette link:

Baggrund:
BoardPartner gennemføre lige nu den fjerde udgave af den store undersøgelse om bestyrelsesarbejdet i små, mindre og mellemstore virksomheder. Undersøgelsen udføres af BoardPartner i samarbejde med DI - Dansk Industri og Keystones.
Undersøgelsen har til hensigt at sætte fokus på særlige aktuelle temaer, udfordringer og dilemmaer i bestyrelsesarbejdet. Derudover ønskes at skabe transparens om bestyrelsesmedlemmers aktiviteter og indsats, samt den hertil knyttede honorering.
Rapporten forventes lanceret i januar / februar måned 2022.

Bestyrelsesforeningen inviterer til Tom Jacobsgaards tiltrædelsesforelæsning

Bestyrelsesforeningen inviterer til Tom Jacobsgaards tiltrædelsesforelæsning som adjungeret professor i bestyrelsesledelse og boglancering mandag den 8. november, kl. 16.00-18.00 på CBS. Tilmeld dig her.

’Vi skriver lærebogen, mens vi underviser’ har siden 2013 været en fast del af Steen Thomsen og Tom Jacobsgaards indledning ved CBS Bestyrelsesuddannelsen, hvor flere end 900 bestyrelsesmedlemmer, direktører, aktionærer og ejere har gennemført den 16-dages bestyrelsesuddannelse med eksamen i Porcelænshaven 22 på CBS.

Efter 3.000 undervisningssessioner og case-diskussioner om bestyrelsens ansvar, opgaver, udfordringer, dilemmaer og god praksis foreligger lærebogen nu. 12 professorer og erhvervsledere med omfattende erfaring og indsigt i bestyrelsesfaget har skrevet ’Lærebog i bestyrelsesledelse’. Tom Jacobsgaard er udnævnt til adjungeret professor i bestyrelsesledelse ved CBS Center for Corporate Governance.

Ovenstående fejres den 8. november sammen med Tom Jacobsgaards 70-års fødselsdag. På konferencen vil der være tiltrædelsesforelæsning og debat med lærebogens forfattere, som giver et 360 graders perspektiv på corporate governance og bestyrelsesarbejde.

Vi ser frem til, at konferencen giver svar på Tom Jacobsgaards tilbagevendende udfordring til bestyrelserne i undervisningslokalet: ’Det er formandens opgave at sørge for, at der sker noget intelligent i bestyrelseslokalet!’ Se agenda her.

På bestyrelsens vegne

Henrik Mansfeldt Witt, formand